A Magyar Telekom kezdeményezésére Fenntarthatósági Média Klub jött létre a hazai vezető nyomtatott, elektronikus és online sajtóorgánumok részvételével. A Klub tagjai a Magyar Telekom mellett az RTL Klub, a TV2, a Sanoma, a Class FM, a CEMP csoport (Index), az Origo, a Metropol és az Axel Springer. A Klub célja, hogy Magyarországon minél szélesebb körben segítsen megismertetni a fenntarthatóság fogalomkörét, gyakorlati jelentőségét és hétköznapi példáit. A klubtagok amellett tették le a voksukat, hogy a maguk eszközeivel és csatornáin keresztül könnyen hozzáférhető módon és a nagyközönség számára egyszerűen érthető formában, konkrét példákon keresztül mutatják be, hogyan élhetjük meg a fenntarthatóságot a mindennapjainkban, illetve mit tehetünk egy élhető jövőért.  A Fenntarthatósági Klub induló programjának részét képezi egy pályázati rendszer és a sajtó számára alapítandó díj.

 

A fenntarthatóság nehezen megfogható fogalom, felületes ismertsége miatt hazánkban hiánypótló a téma egyszerű és mindenki számára érthető kommunikációja. Felmérések szerint a magyar lakosság mindössze öt százaléka ismeri a fenntartható fejlődés valódi jelentését.  A Fenntarthatósági Média Klub célja a fogalom tartalmának megismertetése a nagyközönség számára "fogyasztható” módon, s mindenekelőtt annak gyakorlati példákon keresztüli népszerűsítése. A Klub alapító tagjai személyesen is felelősséget vállalnak az értékteremtő munkában, így műsoraikban, oldalaikon kiemelten foglalkoznak majd a témával,  folyamatosan szem előtt tartva a fenntartható fejlődés céljainak és megvalósításának  – azaz,  a hosszú távú jövőképnek, és az ehhez szükséges társadalmi, gazdasági és környezetvédelmi érdekek harmonizációjának - hirdetését.

 

A Fenntarthatósági Média Klubot a "hello holnap!" mozgalom keretében kezdeményezte a Magyar Telekom, s ehhez nyerte meg Magyarország legnagyobb médiumait. A klub 2011-es indító programjának része egy pályázati rendszer és egy újságírói díj is. A fenntartható fejlődés definíciójának, fontosságának és céljainak tudatosítása témakörében negyedévente civil szervezetek pályázhatnak saját fenntarthatósági projektjeikkel támogatásáért. A pályázatokat a Média Klub tagjai személyes tanácskozás keretében választják ki, a megvalósulást pedig a Magyar Telekom finanszírozza.

A Média Klub 2011 folyamán Fenntarthatósági Sajtódíjat is alapít. Az elismeréssel azokat az újságírókat, szerkesztőket és műsorvezetőket jutalmazzák, akik munkájuk során az adott időszak alatt a legtöbbet tették a téma kommunikálásában. A Magyar Telekom által biztosított egymillió forintos díj évente kerül átadásra. Idén első alkalommal szeptemberben, a 4. Fenntarthatósági Napon hirdetnek nyertest.

A hello holnap! programról további részletek a  www.helloholnap.hu weboldalon olvashatók.